Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog.
Szent-Györgyi Albert
Elsőként 1980-ban léptem át a Kalmár Zoltán Általános Iskola kapuján kezdő kisdiákként. Az elsős tanító nénim meleg szeretete bátorságra ösztönzött. Félelem nélkül fogtam meg felém nyújtott kezét és hagytam, hogy irányítson a betűk és a számok birodalmában. Örömmel jártam iskolába. Ez az élmény örökre belevésődött az emlékezetembe és meghatározta későbbi pályafutásomat.
Felsőfokú tanulmányaimat a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán végeztem 1998-ban, tanító-könyvtárosként. A pályám elején itt a Kalmár Zoltán Általános Iskolában kezdtem gyerekekkel foglalkozni. Ez idő alatt voltam napközis nevelő, segítő pedagógus, tanító. A széles palettán a felzárkóztatás mellett lehetőségem volt betekintést nyerni a tehetséggondozó munkába is. Mindkettőt egyaránt fontosnak tartom, a fejlődés szempontjából elengedhetetlen. Jelenleg negyedik osztályban tanítok magyar nyelvet, irodalmat, környezetismeretet, rajzot és éneket. A rám bízott gyerekeket olyannak fogadom el, amilyenek. Az irántuk érzett tisztelet jele, hogy bizalommal fordulnak hozzám. Óráimon hagyom, hogy a tanítványaim kérdezzenek, hiszen ez a természetes kíváncsiság jele, ami a tudásszomjból fakad, és amíg jelen van, érdeklődésük fennmarad. Értékelem a lelkesedést és szorgalmazom a kreativitást.
Munkám során törekszem a tartalmas, sikerélményt nyújtó mindennapok kialakítására, melyben öröm a tanulás, hogy a diákok szeressenek iskolába járni. Tudom, hogy nincs két egyforma gyerek. Így saját személyiségüket szem előtt tartva keresem meg sok-sok türelemmel és odafigyeléssel a „hozzájuk vezető utat”. Irányelvem a gyermekközpontú tanulásszervezés, melyben a képességek kibontakoztatása és a testi-lelki fejlődés emocionálisan gazdag légkörben zajlik. Ebben hatékony segítségemre van a játék, a humor és a szeretet. Hiszem, hogy bármelyik alapkompetencia, legyen az írás, olvasás, számolás, könnyebben elsajátítható egy kis játékossággal ötvözve, cseppnyi humorral fűszerezve. A helyes tanulási szokások kialakítása mellett fontosnak tartom a rendszeres testmozgás az egészséges életmód jelentőségének tudatosítását kisiskolásaimban. Mindennapi munkám során ezekre is nagy hangsúlyt fektetek.
Értékként közvetítem tanítványaim és szüleik felé a tiszteletet, az őszinteséget és a toleranciát. Ezek nélkül nem valósulna meg a személyes példamutatás és nem működne a jó partnerkapcsolat. Nagyon szeretem a hivatásomat. Hasznát veszem a mindennapi pedagógiai tevékenységemben a grafológiai, a biblioterápiai ismereteimnek. Nyitott vagyok az új módszerek, eszközök megismerésére és alkalmazására, ezért eddig számos továbbképzésen vettem részt. Tudom, hogy így biztosíthatom a tanulóim hatékony fejlesztését. A különféle versenyeken elért szép sikereik azt bizonyítják, hogy a munkám gyümölcse beérik. Mindent megteszek annak érdekében, hogy egészséges lelkületű, kellő önbizalommal rendelkező gyermekek „kerüljenek ki a kezem közül”, akik a társadalom megbecsült tagjai, boldog emberek lesznek.
„A boldog gyerek a helyes nevelés bizonyítéka”
Maria Montessori
